loading...
کارینگتون
Amir بازدید : 179 چهارشنبه 15 آبان 1392 نظرات (1)

گفت و گوی هاوارد بیزنس با سرالکس فرگوسن: بخت و اقبال با شجاعان است!

سرالکس فرگوسن در گفت و گویی بسیار جذاب و خواندنی با مجله ی هاواردبیزنس ریویو روش مدیریت خود در منچستر یونایتد شرح داد. سر الکس فرگوسن،مربی اسطوره ای شیاطین سرخ، متُدها و ذهنتی را فاش کرده که باعث شد او در 26 سال مربیگری اش در 38 قهرمانی  بزرگ بدست بیاورد.فرگوسن در این مصاحبه گفت که اولین کارش پس از پیوستن به یونایتد تمرکز بر روی جوانان بود.

برای یک بازیکن یا برای هر انسانی هیچ چیز بهتر از این نیست که بشنود:"کــارت عــالــی بـود" این بهترین کلماتی است که تا کنون ساخته شد است.به آنها[بازیکنها] می گفتم که اخلاق کاری بسیار مهم است. اینکار انگار غرورشان را افزایش می داد. به آنها یادآوری میکردم که برای ساخت کارکتر تیم باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند،نه اینکه پشت یکدیگر را خالی کنند.

 میدانستم تمرکز روی جوانان، هم برازنده ی تاریخ باشگاه  است و هم این که تجربه ی قبلی مربیگری ام نشان میداد بردن با بازیکن جوان شدنی است و من هم خوب بلدم با آنها کار کنم.پس اعتماد به نفس لازم را داشتم و مطمئن بودم اگر یونایتد قرار است باز هم مـعـنـایـی بیابد باید حتما ساختار جوانان را بازسازی کنم. می توانید بگویید کار من شجاعانه بود، اما بخت و اقبال هم با شجاعان است.

بردن بازی تنها سودی کوتاه مدت است، ممکن است بازی بعدی را ببازید; اما ساخت یک باشگاه با خود، استمرار و ثبات به همراه می آورد.من باید انتظارات بازیکنان را بالا میبردم. آنها هـــرگـــز نـــبــایـــد تــســلــیــم  می شدند. من همیشه به آنها میگفتم:"یک بار که تسلیم شوید دفعه ی بعدی هم تسلیم خواهید شد."

به نظر می رسید روحیه ی کاری و انرژی را در تمام باشگاه پخش میکردم. سبک ما این بود:مثبت و ماجراجو و ریسک پذیر .ما می خواستیم بازی را ببریم. طرفداران ما این را درک میکردند و از این موضوع حمایت میکردند. تماشای بازی ما در 15 دقیقه ی پایانی حسی عالی داشت. ما محوطه ی جریمه را بمباران میکردیم.

بازیکنان را همه جا می دیدید. آنها نبردی واقعی به نمایش میگذاشتند. البته ممکنه بود ضد حمله ای شروع شود و کار تمام شود. اما لذت پیروزی، آن هم زمانی که فکر می کردید باخت در راه است، وصف ناپذیر است.

بازیکنان باید بفهمند که عنوان مربی در موضع کنترل رویدادها است. اگر کارتان را درست انجام دهید بازیکنان به شما احترام می گذارند و این تنها چیزی است که نیاز دارید.

زمانی که بازیکنی اثری منفی میگذاشت به سرعت اقدام می کرد. برخی می گویند حرکات من غیر ارادی بود. اما به نظر من مهم بود که سریع در ذهن خود به نتیجه برسم. اگر میدیدم عادات یک بازیکن تغییر کرده یا شور و شوق او ناگهان فروکش کرده اوضاعش را بیشتر زیر نظر می گرفتم گاهی حتی میتوانستم مصدومیت بازیکنان را تشخیص دهم. آن هم زمانی که خودشان فکر می کردند مشکلی ندارند!

یکی از چیزهایی که در طول این سال ها عالی انجام دادم مدیریت تغییر بود. بر این باورم که با پذیرش تغییر است که آن را کنترل می کنید; یعنی به بازیکنانی که استخدام می کنید باید اعتماد کنی.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سعيد در تاریخ 1392/08/16 و 19:03 دقیقه ارسال شده است

سرالكس ژانويه برميگرده با كريس ببين كي گفتمشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تقویم دسامبر
    December
    1 2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31
    آمار سایت
  • کل مطالب : 798
  • کل نظرات : 1985
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 182
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 429
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 8,646
  • بازدید سال : 51,621
  • بازدید کلی : 571,413